افتتاح مرکز معلومات و مشورهدهی انستیتوت زراعت و وترنری بامیان
مرکز معلومات و مشورهدهی انستیتوت زراعت و وترنری آمریت تعلیمات تخنیکی و مسلکی بامیان با حضور مسئولان محلی، علما، دهاقین و مالداران بهگونه رسمی افتتاح و به فعالیت آغاز کرد.
محمد صالح ساعی آمر انستیتوت زراعت و وترنری بامیان در مراسم افتتاح این مرکز، آموزشهای تخنیکی و مسلکی را زیربنای توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد.
وی در جریان صحبتهایش گفت که نیروهای متخصص و دارای مهارتهای عملی، اساس پیشرفت جامعه را تشکیل میدهند.
او هدف از ایجاد این مرکز را ارائه معلومات و مشورههای تخصصی و رایگان به دهاقین، مالداران و فارمداران ولایت بامیان عنوان کرد و افزود که خدمات این مرکز از طریق مراجعه حضوری و تماس تلفنی در اختیار مراجعین قرار خواهد گرفت.
همچنین محمد اشرف نیطاقی، کارشناس زراعت و مالداری ریاست زراعت و مالداری بامیان، افتتاح این مرکز را گامی مؤثر در راستای توسعه زراعت نوین دانسته و بر ضرورت آشنایی دهاقین با روشهای جدید مبارزه با آفات زراعتی تأکید کرد.
این درحالی است که تربیه نیروی ماهر و مسلکی از اهداف اساسی اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی است و مراکز تعلیمات تخنیکی و مسلکی در سراسر کشور در این زمینه تلاش مینمایند.
